Pilates - zajęcia ruchowe dla osób w każdym wieku

pilatesZajęcia ruchowe dla osób w każdym wieku prowadzone są metodą Pilates, połączoną ze stretchingiem.

Opierają się na ćwiczeniach oddechowych, wzmacniających, rozciągających i na wyciąganiu kręgosłupa w osi długiej (tzw. ćwiczenia elongacyjne).

Ćwiczenia wykonywane są bez stresu i męki, przy dźwiękach spokojnej muzyki, która wprowadza nas w dobry nastrój.

Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej.

Podczas zajęć nie wykonujemy gwałtownych ruchów i podskoków. Ich istotą jest z jednej strony kształtowanie prawidłowej postawy ciała, z drugiej – profilaktyka.

Metoda ta jest doskonała dla osób z bólami stawów i kręgosłupa, osób z nadwagą ograniczającą możliwość aktywnych ćwiczeń oraz dla tych, którzy długo nie ćwiczyli.

Ten system ćwiczeń wymaga koncentracji oraz skupienia, polega bowiem na wykonywaniu precyzyjnych i powolnych ruchów o niewielkim zasięgu.

Charakterystyczne dla metody Pilates jest to, iż nie skupia się ona tylko na mięśniach dużych i mocnych, ale wzmacnia też mięśnie małe i słabe, o istnieniu których często w ogóle nie zdajemy sobie sprawy. Dopóki nie zaczniemy ćwiczyć.

Podstawową zasadą metody jest to, że nie ilość, a jakość jest najważniejsza. To jakość czyni tę metodę tak efektywną.

Podczas ćwiczeń ważna jest także dbałość o poprawne oddychanie i kontrola przepony. Aby uzyskać maksymalne korzyści należy ćwiczyć Pilates minimum dwa, trzy razy w tygodniu.

Pilates jest dobry dla każdego. Jest treningiem „dobrego samopoczucia”.